Kenapa, Mengapa dan Bagaimana?!

Fasa 1: Still Leh Terima

Masa mula aku tau die putus. Tak tau lar nak rasa lega ker per. But than aku still rasa, dowang break tapi one of them masih berharap. Aku rasa ok sikit pastnie jantan tuu tak der lar lukan hati dia lagi. Die tak sedih lagi lar. Aku masih lagi tak kisah kalau die meroyan. Boleh terima lagi, biasa lar tuu. Aku sangat faham. Mule2 break mmg gitu. 

Fasa 2: Perubahan Demi Perubahan

After a while dowang break. Aku dapat rasa and nampa die yang masih berharap. Kiteowang dah tak bercakap macam dulu lagi. Die anggap aku suke marah die. Sedangkan die tak sedar aku jadi mamcam nie kenapa?!! Sebab aku sayang die. Aku tak nak owang maen2kan hati die, tak nak owang sia sia kan hati die. Aku tak suke air mata die keluar untuk owang yang tak hargai die. 
Dalam fasa nie, aku nampak die bayak dah berubah. Susah lar nak cakap. Sehari demi sehari, aku of cos lar dah macam strenger. Pastu perubahan ketara... banyak betul lelaki wujud kat timeline die tuu. Aku naek lemas. Tapi aku pun tak leh cakap per pun, biar lar hidup die. So per yang tengok dalam bus tuu betul lar. Die jumpa kawan baru yang leh terima die and jantan tuu. Bagus lar pasnie leh lar die cite kat kawan baru die tuu yang leh terima kisah die dengan jantan tuu. Aku rasa aku dah tak leh nak terima. 
Pastu yang wat aku lemas lagi menyampah, bile blog and timeline die penuh dengan tweet jantan tuu. aduhai, aku tak faham nape jantan tuu yang masih die harapkan. Tyme bile dah putus nie baru terhegeh2 nak jaga die care die. Fucker, hantan tuu ingat die tuu per. barang maenan? anak patong? yang die pun satu layan jer. Sakitnyer hati aku. Ko pujuk die bagai. Kowang dh over. Tak payah nak crush2 sangat lar. 

Fasa 3: Menyampah Tahap Gaban 

Ok sekarang aku dalam fasa sangat menyampah. Tak Leh nak control dah. Aiyooo, macam mana jantan tuu tak ambik kesempatan kat ko sebab ko bagi peluangk kat die untuk sakitkan. Aku hari2 bukak twitter die. Aku nak tgk perkembangan die, tapi setiap kali tuu lar aku sedih frust, marah, kecewa and menyampah. Selagi die bagi peluang selagi tuu jantan tuu wat die macam tuu. Aku tak tau, per jantan tuu dah wat kat die. Annoying. sekarang aku dah tak nak kisah dah per yang aku rasa kat die. macam tak guma jer. Biarlar sume tuu jadi kenangan. So tak nak lar kisah pasal kiteowang. 

Fasa 4: Aku Hilang "MyBoy"

Yeah aku sedar... akhirnya aku akan tetap hilang die. Mungkin selamanya. Aku dan die... hanya tinggal kenangan 


Last word from me. Apa pun jadi kat kau, aku tetap kat sini untuk kau. Jaga kau walaupun aku tak dengan kau

seikhlas ati,
J.D.




0 comments:

Post a Comment