Masih Mampu....

Lately nie banyak benda yang beelaku dalam hidup aku....
Aku besyukur kerana semuanya masih aku nampu kawal....
Just der kalanya tergelincir jugak....
But than aku still manusia, sometime tak semuanya aku mampu tanggung...

Ternyata,
Hidup ini indah dengan pelbgai cabaran, dugaan dan cubaan....
Pengalaman bermakna bile kite belajar dari semua tuu...
ternyata, 
Kebenaran akan jelas terpangpang...
Cuma masa dan waktu yang akan membuktikan kebenaran ini....

Aku bersyukur,
Kerana aku masih mampu mengharungi semua ini....
Masih mampu menjalani kehidupan ini tanpa putus asa dan kecundang...
Aku Bersyukur,
Kerana sentiasa diberi peluang oleh Allah untuk memperbaiki diri...
Masih diberi masa untuk menyedari kelemahan diri....

Aku selalu yakin pada semua perancangan Allah....
Segalanya terlalu misteri...
Semuany terlalu ajaib...
Setiap yang berlaku hadir bersama dengan sebab dan akibat, hikmah dan nikmat..
Semoga aku tidak buta mata hati untuk melihat sema itu...

Setiap kali rasa sunyi itu hadir....
Setiap kali itu juga aku sedar, kesunyian itu hanya mainan hati aku...
Setiap kali aku bersedih.... 
Setiap kali itu aku rasa, kesedihan itu hanya mainan perasaan aku...

Semoga hari esok lagi indah buat aku... 
Semoga hari esok lagi meriah buat aku...
Semog hari esok dan seterusnya, ada cerita manis yang mampu buat aku terus tersenyum....

Mimpi indah buat sume penghuni Bumi...
Selamat malam seorang pecinta Bumi dan seisinya...


Yang cintanya ditolak... (hahaaha tak der kaitan)
J. D.







0 comments:

Post a Comment