Rasa Ini....

Aku percaya pada sebab dan hikmah mengapa sesuatu perkara terjadi...
Tiada apa yang aku perlu menyesalkan...
Tiada per yang perlu aku nafikan...

Kehadiran die sudah lame...
Bertahun-tahun lamanya... 
Hati ini pernah terusik... yes..once...
Aku biarkan ianya berlalu...
Aku hanya menganggap ianya satu rasa...
Yang menyapa bagai angin lalu...

Tak pernah menyangka...
Begini ceritanya...
Begini kisahnya...
Lama sudah terhapus rasa itu...
Kini kembali penyapa....

Sesuatu diluar jangkaan aku...
Sesuatu diluar fahaman aku...
Tertanya-tanya adakah itu rasa yang sama....
Atau hanya mainan nurani...

Aku tidak memaksa ianya datang...
Aku tidak menolak kehadirannya...
Aku hanya berserah pada masa dan waktu...
Aku hanya menanti jawapan itu...

Semoga rasa itu hanya disitu...
Tidak mengharap ianya berbalas...
Semoga rasa itu hanya disitu...
Tidak mengharap ianya bersatu...

Aku sentiasa mengingati diri ini...
Supaya menjadi lebih waras...
Lebih realistik...
Dan lebih rasional....
Mengjangka sesuatu kemungkinan....

Persedian itu pasti...
Kelengkapan itu perlu...
Untuk diri aku...
Untuk perasaan aku...
Untuk jiwa aku...
Untuk minda dan emosi aku...

Terima Kasih...
Setiap yang terjadi dalam hidup aku...
Disebab oleh mereka-mereka yang hadir dalam hidup aku...
Mengajar aku erti mengenal kehidupan...
Memberi pengajaran bermakna dalam hidup aku...
Mendidik aku untuk lebih menjadi dewasa...

Love,
J.D.



0 comments:

Post a Comment